Vanliga frågor

Vanliga frågor om betalning:

Klarna Checkout (inklusive VISA, MasterCard, och andra betalningsmetoder), PayPal
Det kan finnas flera orsaker till detta. Denna information är tyvärr känslig och privat, och tillåter därför inte Klarna att dela det med oss. Du kan ringa Klarna direkt på 08-120 120 10 och få ett svar från dem. Typiska orsaker kan vara obetalda fakturor eller felskriven adress i kassan.
Klara skickar fakturan direkt till dig.
För Klarna-relaterade frågor ber vi dig att kontakta Klarna direkt för bästa möjliga hjälp. Klarnas kontaktinformation hittar du här:www.klarna.com/se/kundservice/.
Vi har inte tillgång till Klarna-fakturor. Därför ber vi dig att kontakta Klarna direkt för bästa möjliga hjälp. Klarnas kontaktinformation hittar du här: www.klarna.com/se/kundservice/

Vanliga frågor om beställning:

  1. Välj först de produkter som du vill beställa. Använd navigeringen för att välja rätt kategori.
  2. När du har valt rätt kategori, klickar du på den produkt som du vill läsa mer om.
  3. På produktsidan kan du läsa produktens namn, beskrivning, pris och bilder på de olika färgerna. Där hittar du även en länk till produktens storlekstabell. Välj önskad färg och storlek och klicka på "lägg till kundvagn".
  4. När du klickar på "lägg till kundvagn" öppnas ett fönster som visar vad du har i kundvagnen. I detta fönster kan du även välja om du vill fortsätta handla eller gå till kassan. Klicka på "fortsätt handla" om du vill köpa fler produkter. Klicka på "gå vidare till kassa" om du är färdig och önskar betala.
  5. I kassan måste du ange ditt namn, adress och önskad betalnings- och leveransmetod. Klicka på "bekräfta" längst ner på sidan när detta är korrekt angett. Du har nu fullfört din beställning och får se orderbekräftelsen som även skickas till din email.
Ibland har vi erbjudanden och rabatter som gäller endast för webbutiken, men för det mesta gäller samma pris på nätet, som i butiken.
Tyvärr inte. De behandlas som två separata beställningar.
Kupongkoden kan anges i kupongkodsfältet i kassan. Ibland kan inte kupongkoder kombineras med andra rabatter.
Kontakta oss här här så försöker vi lägga till kupongkoden i efterhand.
Ja, du kan ha en annan leveransadress. Lägg bara till din önskade leveransadress i kassan. Detta gäller inte Klarna-fakturor, som kräver samma leveransadress som faktureringsadress på grund av säkerhet och bedrägeri.
Du kan endast beställa inom Sveriges gränser från Horze.se.
Om ordern ännu inte har packats är det fortfarande möjligt att ändra den. Det bästa är att kontakta vår kundservice här. OBS: Vi packar beställningarna fortlöpande, så ta kontakt med vår kundservice så fort du kan.
Om ordern ännu inte är ivägskickad, kan vi fortfarande ändra leveransadress. Det bästa är att ringa vår kundservice här här. OBS: Vi packar beställningarna forlöpande, så ta kontakt med vår kundservice så fort du kan.
Vi har en storlekstabell för majoriteten av våra produkter. Länk till tabellen hittar du på produktsidan. skriva till oss om det är något som du är osäker över.

Vanliga frågor om leverans:

Det beror på när du beställde och vilka produkter du har i kundvagnen. Beräknat leveransdatum visas alltid i kassan och på orderbekräftelsen som du får på email. Många märken har längre leveranstid, vilket kan fördröja leveransen något, medan märkena Horze, BVertigo, Finn-Tack och Pharmacare kan levereras snabbt. Du kan även alltid besöka en av våra Horze-butiker och handla produkten där.
Normal leveranstid är 5 arbetsdagar. För produkter med broderi ökar leveranstiden med 2-4 dagar. För märken som t ex Bucas, Back on Track, Sprenger osv kan leveranstiden vara lite längre. Leveranstiden för produkten ifråga står på produktsidan samt i kundvagnen.
Du bör ha fått ett mail med spårningskoden. Klicka på länken i e-post och du kommer att få aktuell spårningsinformation.

När du beställer i vår webbutik får du en orderbekräftelse skickad till inkorgen. Vi börjar att samla in och packa produkterna inom 24 timmar.

Om ordern innehåller produkter med längre leveranstid, inväntar vi först dessa produkter till vårt lager. Den fördröjda leveranstiden står på alla produktsidor. Du får även ett estimerat leveransdatum i din orderbekräftelse.

När ordern skickas iväg får du en spårningskod via email så att du kan spåra ditt paket. Du får ett SMS eller brev när ordern har anlänt till ditt lokala postkontor. Kom ihåg att ta med ID-kort och spårningskod när du ska hämta ditt paket på posten. Ordern skickas tillbaka om den inte hämtas inom 14 dagar.

Vanliga frågor om retur:

Horze hanterar returer online i Sverige.

Följ dessa instruktioner:

  1. Gå till Få din QR kod här.
  2. Du får då en QR kod att ta med till ditt ombud.
  3. De hjälper dig sedan att skriva ut en retursedel och skicka ditt paket.

Vid returer tar hela behandlingsprocessen ca 3-4 veckor. Kontakta vår kundservice om du har några frågor angående din retur.

Vi rekommenderar bruk av spårningskod av returpaketet för bättre uppföljning av försvunna paket. För att vi ska ge pengarna tillbaka för försvunna paket, kräver vi en spårningskod.

Produkter som är beställda från nätet kan endast bytas eller returneras i webbutiken. Använd retur/bytesblanketten som bifogades i din order. Kontakta oss om du inte har en, så hjälper vi dig. Klicka här för kontaktinfo till vår kundservice.
Vi betalar tillbaka pengarna direkt till kortet vid bruk av kreditkort. Vid bruk av PayPal betalas pengarna tillbaka till PayPal-kontot. Klarna betalar tillbaka pengarna till dem som har betalat med hjälp av dem och vid frågor runt detta ber vi dig kontakta dem direkt på www.klarna.com/se/kundservice/ För andra betalningsmetoder behöver vi din kontoinformation, så att vi kan betala tillbaka pengarna direkt till ditt konto.
Det är väldigt tråkigt, men det händer tyvärr emellanåt. Du bör inte skriva under något på postkontoret om du ser att paketet är trasigt utvändigt. Kontakta vår kundservice med bilder på vad som är trasigt samt på paketet om även den var trasig vid ankomst, så ska vi hjälpa dig. kundservice@horze.se

Vanliga frågor om presentkort:

Sök efter presentkort i sökfältet eller gå direkt till presentkort sidan. Här kan du välja belopp och lägga till det i kundvagnen. Du kan inte köpa ett presentkort tillsammans med normala produkter. . Her kan du velge sum, og legge gavekortet til i handlekurven din. Merk at du ikke kan kjøpe gavekort sammen med andre produkter.
När du går till din kundvagn, kan du ange presentkortnumret direkt efter produktöversikten.
Du kan lägga till obegränsad mängd presentkort till en beställning.
Om du använder ett presentkort som betalningsmetod för din beställning, tar vi hela det tillgängliga beloppet på presentkortet. Om orderbeloppet är högre än tillgängligt saldo på presentkortet, kan du betala återstående belopp med en annan av våra betalningsmetoder.
Om du returnerar produkter betalda med ett presentkort, kommer pengarna att återbetalas till presentkortet. Du får då ett email med presentkortdetaljerna för denna retur, när vi mottar din retur.
Du kan använda ditt presentkort på horze.se eller i våra Horze-butiker. Ett presentkort köpt i Sverige kan inte användas utomlands.
Ja, det är fullt möjligt. Kontakta vår kundservice Klicka här och ange namn och presentkortnummer. Ange emailadressen som du använde när du köpte presentkortet eller ordernumret i orderbekräftelsen, om du inte har tillgång till presentkortnumret.
Det är tyvärr inte möjligt att betala för ett presentkort med en kupongkod.

Vanliga frågor om andra ämnen:

Längst ner på alla nyhetsbrev finns en länk för att avbeställa nyhetsbreven. Klicka på denna länk. Vi skickar en bekräftelse på avbeställningen till din email.

Har du frågor? Vi hjälper dig gärna?

Du kan kontakta oss när som helst genom att svara på orderbekräftelsen du fått på mejl. Vi är också tillgängliga måndag till fredag via telefon och chatt

Kontakt

+46 858 097 866

Måndag - Torsdag

9:00 - 12:00, 13:00-16:00

Fredag

9:00 - 12:00, 13:00-15:00

;