RETURNERA EN ORDER

 

Registrera en retur

För att skicka tillbaka din beställning till Horze måste du registrera din retur online. 

  1. Logga in på ditt kundkonto här.
  2. Om du har beställt utan kundkonto kan du registrera en retur här.
  3. Efter registrering av din retur kommer du att få en returetikett via e-post. 
  4. Packa de varor som ska returneras tillsammans med följesedeln som skickades med den ursprungliga leveransen.
  5. Skriv ut returetiketten och fäst den på paketet.
  6. Lämna in paketet till närmaste PostNord serviceställe.


Horze förbehåller sig rätten att ta ut en returavgift på 25 kronor per beställning. Returavgiften kommer automatiskt att dras av från återbetalningsbeloppet för dina returnerade produkter.

 

>>Om du väljer att returnerar paketet med annat leveranssätt är det på egen risk, men du måste själv betala för returfrakten.<<

Kunden kan returnera en order från det datum ordern registrerades och fram till 30 dagar efter mottagandet av de beställda produkterna. Vi kan tyvärr inte erbjuda återbetalning om 30 dagar har gått sedan ditt köp.

För att vara berättigad till retur av en produkt, måste produkten vara oanvänd och i sitt ursprungliga skick. Produkten måste också vara i sin originalförpackning.

Horze förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Horze förbehåller sig rätten att göra ett avdrag på SEK 50 för trasigt eller smutsigt produktemballage.

Personligt anpassade produkter går inte att returnera. Det går heller inte att returnera gratisartiklar och bonusprodukter. Om du ändå vill returnera en sådan produkt, erhåller du inte någon ekonomisk eller materiell ersättning för denna.

Observera att vissa produkter inte kan returneras på grund av hygien- och säkerhetsföreskrifter. Returnerade underkläder accepteras endast om originalförpackningen är oöppnad/obruten.

Den tid som behövs för att hantera en retur är vanligtvis en vecka från det att den returnerade produkten ankommer lagret. Vi förbehåller oss rätten till fördröjningar under högsäsong.

Återbetalning för produkterna kommer att göras till kunden när den returnerade ordern fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes för att göra betalningen. I vissa fall måste kunden informera Horze om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.

Om det returnerade paketet försvinner eller kommer på avvägar på väg till Horze lager, kommer Horze endast återbetala värdet av produkterna, om kunden har en spårningskod för returpaketet. Horze förbehåller sig rätten att påbörja en sökning hos postdistributören för att ta reda på var paketet är. I vissa fall kan det ta upp till en månad.

 

3 for 2
Om en produkt som ingår i 3 för 2-kampanjen återlämnas, gäller inte kampanjrabatten längre. Priset på den kostnadsfria produkten kommer att dras av från det återbetalade beloppet.