Mellansäsongsrea! Missa inte dessa enorma rabatter!
Spara nu

RETURNERA EN ORDER


Horze hanterar returer online i Sverige.

För att skicka ett paket i retur till oss, loggar du in på ditt konto och startar en online retur-process. Följ dessa instruktioner::

  1. Gå till mitt konto här.
  2. Om du gjort ett köp som gäst, kan du registrera din returorder här.
  3. När du har registrerat din retur online, skickar vi en returetikett-PDF till dig via e-post..
  4. Packa ner de produkter som du vill returnera i returpaketet.
  5. Skriv sedan ut returetiketten och fäst den på returpaketet.
  6. Lämna in returpaketet på närmaste postkontor.

Horze betalar returavgiften!

Kunden kan returnera en order från det datum ordern registrerades och fram till 65 dagar efter mottagandet av de beställda produkterna. Vi kan tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte om 65 dagar har gått sedan ditt köp.

För att vara berättigad till retur av en produkt, måste produkten vara oanvänd och i sitt ursprungliga skick. Produkten måste också vara i sin originalförpackning.

Produkter som beställs med broderi går inte att returnera eller byta. Det går heller inte att byta gratisartiklar och bonusprodukter. Om du ändå vill returnera en sådan produkt, erhåller du inte någon ekonomisk eller materiell ersättning för denna.

Travvagnar och sulkyer har ingen retur- eller bytesrätt på grund av att de är personligt anpassade produkter.

Horze förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Horze förbehåller sig rätten att göra ett avdrag på SEK 50 för trasigt eller smutsigt produktemballage.

Vi byter endast en produkt till samma produkt i annan storlek eller färg. Vi byter tyvärr inte en produkt till en helt annan produkt. Om Horze inte har den önskade storleken/färgen på lager, återbetalar Horze automatiskt pengarna för produkten.

Horze skickar ersättningsprodukten utan kostnad en gång per order. För ett andra byte debiterar Horze sedvanliga fraktkostnader. Den tid som behövs för att hantera en retur eller ett byte är vanligtvis en vecka från det att den returnerade produkten ankommer lagret. Vi förbehåller oss rätten till fördröjningar under högsäsong.

Vid retur av produkten måste kunden fylla i returformuläret som skickas till kunden tillsammans med ordern. Produkten måste förpackas ordentligt i en kartong eller ett returpaket. Det ursprungliga produktemballaget måste medfölja i returpaket i dess ursprungliga skick.

Skriv ut returfraktsedeln för att få gratis returfrakt. Länken till returfraktsedeln har du fått i ett e-postmeddelande efter det att ordern levererades från vårt lager.

Återbetalning för produkterna kommer att göras till kunden när den returnerade ordern fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes för att göra betalningen. I vissa fall måste kunden informera Horze om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.

Om det returnerade paketet försvinner eller kommer på avvägar på väg till Horze lager, kommer Horze endast återbetala värdet av produkterna, om kunden har en spårningskod för returpaketet. Horze förbehåller sig rätten att påbörja en sökning hos postdistributören för att ta reda på var paketet är. I vissa fall kan det ta upp till en månad.

Om en broderad produkt returneras till vårt lager på grund av att den inte hämtats ut av kunden, kommer Horze försöka kontakta kunden via e-post, telefon och post för att initiera ett andra utdelningsförsök. Kunden har rätt att få ordern levererad ytterligare en gång utan några extra kostnader. Om Horze inte kan nå kunden inom 14 dagar, kommer Horze debitera kunden kostnaden för produkterna och en extra avgift för hantering, samt förstöra produkten. Om en broderad produkt returneras till vårt lager en andra gång, kommer vi att debitera kunden kostnaden för produkten, för såväl returtransporter, hantering samt förstörelse av produkten.

3 for 2

Om en produkt som ingår i 3 för 2-kampanjen återlämnas, gäller inte kampanjrabatten längre. Priset på den kostnadsfria produkten kommer att dras av från det återbetalade beloppet.